Proste ćwiczenia na uda i pośladki

Proste ćwiczenia na uda i pośladki

Regularne ćwiczenia fizyczne doskonale wpływają na naszą sylwetkę, wewnętrzne samopoczucie oraz siłę. Dlatego warto sięgać po aktywność fizyczną, zaczynając od prostych, nieabsorbujących w nadmierny sposób ćwiczeń.

W sieci znajdziemy mnóstwo pomysłów na to, jak zacząć przygodę z aktywnością fizyczną. Dla osób, które wcześniej nie miały kontaktu ze sportem, najlepszym rozwiązaniem będą proste ćwiczenia na poszczególne partię ciała. W przypadku kobiet szczególnym zainteresowaniem cieszą się ćwiczenia na uda i pośladki, z pomocą których można wyrzeźbić piękne ciało.  Ćwiczenia te mają to do siebie, że można bez problemu wykonywać je w zaciszu własnego domu. Wystarczy jedynie kawałek wolnej podłogi, na której będzie można ułożyć matę do ćwiczeń, by zacząć swoją pierwszą aktywność fizyczną.

Przed rozpoczęciem ćwiczeń zawsze pamiętamy o rozgrzewce, a do samych ćwiczeń wybierajmy najlepszą porę dnia, która nie będzie kolidowała z innymi zajęciami. Należy pamiętać, że potrzebne będzie co najmniej kilkanaście minut na ćwiczenia.

Najlepsze ćwiczenia na uda i pośladki:
• przysiady – stojąc w szerokim rozkroku, przy napiętych mięśniach brzucha, uginamy kolana i tułowiem zniżamy się jak najbliżej podłoża,
• krzesło - stajemy tyłem do ściany, opieramy plecy i tworzymy po ugięciu kolan kąt prosty, tak, jakbyśmy siedzieli na krześle; wytrzymujemy kilka sekund, ćwiczenie warto powtórzyć 10 razy,
• wypady szermiercze - stoimy prosto, z rękami na biodrach, robimy wypad prawą nogą i lekko przyklękamy, nie dotykając kolanem podłoża; powtarzamy po 10 razy na każdą nogę,
• odwrócone nożyce - leżąc na boku uginamy kolana do kąta prostego i następnie prostujemy nogi jak przy nożycach, jedną w przód, drugą w tył, utrzymując nogi nad ziemią.

Tych kilka ćwiczeń pomoże rozpocząć przygodę z regularną aktywnością fizyczną i wyraźnie poprawi wygląd ud i pośladków.