Podstawowe zasady zdrowego odżywiania

Podstawowe zasady zdrowego odżywiania

Mimo że może się wydawać to tylko pustym sloganem, w rzeczywistości przestrzeganie zasad zdrowego żywienia ma bezpośredni wpływ na nasze samopoczucie i dlatego warto się do nich stosować.

O czym należy pamiętać, by rzeczywiście trzymać się zasad zdrowego żywienia?

1. Regularne posiłki

Kluczem do zdrowego odżywiania będzie oczywiście regularne spożywanie posiłków. Zakłada się, że najlepsze jest spożywanie pięciu posiłków dziennie co około 2-3 godziny.


2. Wszystkie składniki odżywcze w posiłkach

Niezwykle istotne przy zdrowym trybie odżywienia będzie odpowiednie dobranie poszczególnych składników odżywczych w posiłkach. Ważne jest, by we wszystkich posiłkach znajdowały się poszczególne składniki odżywcze: tłuszcze, białka, węglowodany.


3. Zamieniamy śmieciowe jedzenie na dobre przekąski

Przy zdrowym trybie odżywiania należy unikać jedzenia śmieciowego na rzecz zdrowych naturalnych przekąsek. Zamiast chipsów czy czekolady należy wybrać zdrowe, świeże warzywa czy owoce, niesolone orzechy czy naturalne jogurty.


4. Więcej pełnoziarnistych produktów

Zamiast białego pieczywa, postawmy na pełnoziarnisty chleb; zamiast białego ryżu i makaronu – brązowy. Dostarczą nam o wiele więcej błonnika, który ma bardzo pozytywny wpływ na przemianę materii.


5. Jedzenie przygotowujmy sami

Chcąc prowadzić zdrowy tryb życia, należy również unikać przetworzonego jedzenia, które obecnie zasypuje półki sklepowe czy menu restauracji. Na jego miejsce warto wybrać naturalne składniki, spośród których samodzielnie przygotowuje się pełnowartościowe posiłki, które będą bezpieczne i zdrowe dla organizmu. Dla przykładu – zamiast gotowych deserów, postawmy na jogurt naturalny z dodatkiem owoców, zamiast tłustego mięsa z restauracyjnego grilla wybierzmy przygotowany na parze drób lub ryby.