Joga, pilates czy bodyart – co wybrać, by doskonalić sylwetkę?

Joga, pilates czy bodyart – co wybrać, by doskonalić sylwetkę?

Wszystkie trzy formy aktywności to doskonałe sposoby na całościowe modelowanie i wzmacnianie sylwetki, relaks oraz dbanie o prawidłową postawę ciała. Sprawdź, która jest najodpowiedniejsza dla Ciebie.

Joga

Czerpie z niej zarówno bodyart, jak i pilates. Podczas treningu jogi najistotniejsze są asany, czyli siedzące, leżące oraz stojące pozycje i postawy ciała, które służą medytacji. Mają nas one fizycznie i psychicznie wzmocnić. W jodze dążymy bowiem do zjednoczenia ciała i umysłu. Do takiej równowagi prowadzi praktykowanie asan, medytacja i prawidłowe oddychanie. Każda z pozycji ma na nas określony wpływ. Możemy dzięki nim pracować nad stabilizacją kręgosłupa, wyeliminować napięcie, uelastycznić ciało, wzmocnić siłę ramion, tułowia, nóg i stawów, rozciągnąć mięśnie czy usprawnić krążenie krwi i „uwolnić” oddech. Joga jest przeznaczona dla wszystkich, niezależnie od wieku, szczególnie dla tych, którzy poszukują spokoju, na co dzień żyją w stresie i potrzebują pozytywnej, wewnętrznej energii.


Pilates

To połączenie jogi, ćwiczeń siłowych oraz baletu. W przeciwieństwie do jogi, w pilatesie nie kładzie się jednak aż tak dużego nacisku na duchowość, aczkolwiek ćwiczenia również mają nas relaksować i pozwolić pozbyć się napięcia. Bardzo ważne jest harmonijne oddychanie. Trening ma nam pomóc w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała oraz wzmocnić przede wszystkim mięśnie pleców, brzucha, pośladków i bioder. Ćwiczenia wykonywane są powoli i spokojnie, z dużą ilością powtórzeń. Nie wymagają dużej sprawności fizycznej i nie grożą kontuzjami. Z tych względów pilates mogą trenować wszyscy, także kobiety w ciąży, osoby ze znaczną nadwagą oraz starsi.


Bodyart

Podobnie, jak pilates, bodyart świetnie wpływa na stan naszych pleców. Obydwie formy aktywności polecane są osobom, których kręgosłup zostaje znacznie obciążony podczas pracy, na przykład pracownikom biurowym. Bodyart także stawia na oddech i włącza do treningu elementy tańca oraz rehabilitacji. Celem ćwiczeń ma być zgrabna i smukła sylwetka, którą kształtujemy całościowo, oraz zwiększona świadomość ruchowa ciała.


Elżbieta Gwóźdź