Ćwiczenia na mięśnie brzucha i klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie brzucha i klatki piersiowej

Pięknie wyrzeźbione mięśnie brzucha oraz klatki piersiowej to marzenie wielu mężczyzn i cel przyświecający wizytom na siłowni. Kobiety również lubią dbać o kształt swojego brzucha, choć większość niekoniecznie dąży do „sześciopaku”. Ćwiczenia na klatkę, z kolei, to świetny sposób na jędrny biust.

Trening omawianych mięśni nie zawsze wymaga od nas chodzenia na siłownię. Dużą część z nich możemy wykonywać w domu, nawet, jeśli nie posiadamy specjalistycznego sprzętu.


Pompki i brzuszki

Jednym z najlepszych ćwiczeń na rozbudowanie mięśni klatki piersiowej są pompki. Niestety, często robimy je niepoprawnie i wtedy nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Pierwszy błąd popełniamy wyginając ciało w łuk do góry. Plecy mają pozostać proste. Po drugie, osobom niewprawionym zdarza się zwiększać tempo ćwiczeń i wykonywać jej w niepełnym zakresie. To znaczy, że kończymy pompki bardzo wysoko, zamiast „wyciągnąć” je niemal do samej podłogi (ale bez dotykania jej). Trening będzie efektywny, jeżeli wykonamy go spokojnie i miarowo. Możemy ćwiczyć pompki klasyczne lub z podparciem na kolanach. Dobry rezultat da wąskie rozstawienie rąk i ułożenie dłoni z palcami skierowanymi do wewnątrz na kształt trójkąta.

Za sprawą brzuszków zaś uda nam się uzyskać wspomniany „sześciopak” czy też „kaloryfer”. Oczywiście wszystko zależy od intensywności i regularności treningów. Podczas nich należy pamiętać, by brody nie przyciągać do klatki piersiowej, a dolnej części pleców nie odrywać od podłoża w momencie schodzenia do dołu. Niesamowicie ważne jest nieprzerwane, dostosowane do rytmu ćwiczeń, oddychanie. Brzuszki możemy połączyć także z przyciąganiem zgiętych kolan do klatki piersiowej.


Trening na siłowni

Gdy już mamy do dyspozycji odpowiednie sprzęty lub po prostu zamierzamy potrenować na siłowni, dobrze jest wykorzystać ten czas na rzeźbienie mięśni brzucha i klatki piersiowej w jednej sesji. Ćwiczeniami, które na to pozwolą, będą: wyciskanie sztangi na ławce poziomej oraz pochyłej, wyciskanie sztangielek na ławce pochyłej oraz rozpiętki.

Nie zapominajmy o tym, aby przed treningiem dobrze się rozgrzać, a po jego zakończeniu rozciągnąć. Będąc na siłowni skorzystajmy z profesjonalnej pomocy trenera.


Elżbieta Gwóźdź